Jak wysmuklić uda?

W dzisiejszych czasach obowiązujący kanon urody w dużym stopniu odbiega od mody sprzed dekad, kiedy to kobiece, okrągłe kształty były bardzo na czasie.

Współcześnie, perfekcyjnie zbudowana kobieca sylwetka powinna nadal mieć zarys klepsydry, ale jej uda i pośladki nie powinny być zbyt obszerne. Niestety, wiele kobiet posiada naturalne skłonności do szybszego przybierania na wadzę, wynikające z genotypu lub niezdrowych nawyków żywieniowych z dzieciństwa. Jednak każda z nas pragnie wyglądać okazale, głównie w porze letniej, kiedy eksponujemy swoje ciało. Dlatego też początek roku to najkorzystniejszy czas, aby zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej. Jeżeli głowisz się nad tym, jak wysmuklić uda, oto kilka sprawdzonych metod.

Odpowiednia dieta

W przypadku, kiedy już w młodym wieku mamy tendencje do przybierania na wadzę, powinnyśmy wyrobić sobie zdrowe nawyki żywieniowe, które są kluczem do pięknej sylwetki. Częstym błędem kobiet jest nieprawidłowy cykl zasiadania do posiłków. Kiedy zapominamy o śniadaniach, pierwszy posiłek jemy po kilku godzinach od pobudki, wieczorem nasz organizm stara się nadrobić ubytki kaloryczne poniesione w ciągu dnia. Wówczas mamy wielką ochotę na słodycze lub tłuste dania – nasz organizm wie, że mają one najwięcej kalorii.

Niestety, w takiej sytuacji zwiększa się tkanka tłuszczowa, bowiem jako że nie spożywamy śniadań, przerwa w dostawie paliwa będzie dłuższa. Jest to błędne koło, które jednak można z łatwością zatrzymać. Dodatkowo, bardziej niż na kaloryczność dań, powinniśmy zwracać uwagę na ich pożywność. Przykładowo, tabliczka czekolady oraz paczka orzechów brazylijskich mają zbliżoną ilość kalorii, jednak to orzechy są znacznie bardziej wartościowe odżywczo. Powinniśmy także unikać wytworów białej mąki i ryżu, bowiem w przeciwieństwie do pełnoziarnistych produktów, zawierają one niewielką ilość błonnika, który jest niezbędny do prawidłowego działania metabolizmu.

Ćwiczenia na zgrabne nogi

Oczywiście, odpowiedzią na pytanie, jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z ud nie jest jedynie odpowiednio skomponowana dieta, ale także aktywność fizyczna. Jeżeli zdarzyło nam się w okresie zimy przybrać nieco na wadzę, odpowiedni jadłospis powinien być wspomagany systematycznymi ćwiczeniami, ponieważ bez nich proces odchudzania będzie przebiegał znacznie dłużej. Co więcej, jeśli dużo schudniemy, nasze ciało może nieatrakcyjnie zwiotczeć. W tej sytuacji wcale nie musimy wylewać hektolitrów potu na siłowni, ważniejsza jest regularność. W sklepie sportowym możemy zakupić urządzenie do ćwiczeń zwane motylkiem. Idealnie nadaje się ono do ćwiczenia naszych ud. Jeśli każdego dnia poświęcimy na sekwencję nawet 15 minut, już po kilku tygodniach efekty będą bardzo widoczne.

W obliczu wzrastającego problemu z otyłością obserwowanego w naszej cywilizacji, coraz więcej kobiet z początkiem roku  pragnie poznać odpowiedź na pytanie, w jaki sposób schudnąć z ud. Aby nasze starania dały jak najlepsze rezultaty, należy połączyć ze sobą prawidłowo skomponowaną dietę oraz regularne ćwiczenia. Dzięki takiemu długofalowemu działaniu możemy pozbyć się problemu na długi czas, nie martwiąc się o efekt jo-jo.

Add a Comment